woensdag 16 juni 2010

Uitslag Kolb leerstijlen test

de uitslag van de leerstijlen test:

Je bent een doener, en hebt een creatieve leerstijl.
Dat wil zeggen, je leert het liefste door te observeren en je fantasie te gebruiken. Door goed naar de leerstof, andere mensen, of een probleem te kijken, kom je erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Je gaat daarbij vooral op je gevoel af en geeft je fantasie de vrije loop. Je houdt ervan om te brainstormen over leerstof en oplossingen en bent heel creatief. Wél houd je van duidelijkheid: om iets te leren moet de leerstof voor jou concreet en helder zijn. Je leerstijl heeft grote voordelen. Doordat je zo goed observeert zie je veel verschillende aspecten van de leerstof of een probleem. Bovendien kom je vaak met hele originele ideeën waar anderen nooit aan hadden gedacht.

mijn beeld op de uitslag van de leerstijlen test:
Zelf ben ik het helemaal eens met hoe de leerstijlen test mij heeft afgebeeld.
Ik ben inderdaad iemand die veelvuldig zijn fantasie gebruikt om problemen die ik tegenkomen op te lossen. Ook is het inderdaad zo dat als ik voor een keuze kom te staan, ik bijna altijd op mijn gevoel af ga. Ik ben inderdaad een doener, maar kijk voordat ik te werk ga wel eerst goed wat de valkuilen en risico's zijn van de opdracht of het probleem. Tot slot wil ik nog opmerken dat er in de uitslag van de leerstijlen test staat dat ik heel erg van duidelijkheid houd. dit is zeker waar, maar dit beschouw ik zelf als een nadeel. Ik durf namelijk geen beslissingen te nemen als er nog onduidelijkheden zijn, die die de toekomst misschien problemen kunnen gaan vormen. Daarom wil ik bijna altijd zekerheid. Verder blijf ik deze uitslag van de Kolb leerstijlen test een goede afspiegeling vinden van mijn huidige werkwijze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten