zaterdag 3 juli 2010

Interview 2de klasser:

Wat was jou kijk op het 2de jaar toen je nog in het eerste jaar zat?
Ik was er nog niet heel erg mee bezig, ik was vooral bezig met het halen van mijn punten zodat ik over kon naar het tweede jaar. Ik verwachtte wel dat we dieper in zouden gaan op de stof die we al geleerd hadden.

Wat ik jou kijk op het 2de jaar nu je het achter de rug hebt?
Het is wel zo ongeveer verlopen zoals ik het had verwacht. We zijn inderdaad dieper ingegaan op bijvoorbeeld marketing strategieën. Ook is het natuurlijk allemaal een beetje meer en moeilijker geworden.

Wat is het grootste verschil met het eerste jaar?
Het wordt natuurlijk allemaal een beetje meer en moeilijker. Maar als je het eerste jaar gehaald hebt moet het tweede ook gewoon lukken. Wel moet je je blijven inzetten en bereid zijn er veel tijd aan te besteden.

Wat waren jou belangrijkste leerdoelen in jaar 1 en in jaar 2?
Ik kwam in het eerste jaar rechtstreeks van de havo dus in het eerste jaar waren mijn leerdoelen vooral de kennis van alle programma’s onder de knie krijgen zodat ik die goed kon toepassen op alle opdrachten. In het tweede jaar wilde ik vooral aan mijn motivatie werken. Die liet me in het eerste jaar soms een beetje in de steek en wilde hier voor mezelf verandering in brengen. Ik wilde de dingen die in het eerste jaar niet zo goed gingen verbeteren in het tweede jaar.

Wat beschouw je zelf als het belangrijkste dat je op de opleiding hebt geleerd tot nu toe?
Ik denk dat ik vooral veel heb gehad aan Interaction Design. Ik had van te voren nooit gedacht dat je zo goed moest nadenken over bijvoorbeeld een menu en dat dat ook weer anders is per doelgroep. Ik heb hier in mijn ontwerpen heel veel aan gehad.

Met wat voor instelling ben je deze opleiding begonnen?
Ik wilde vooral creatief bezig zijn. Vooral dingen maken en niet te veel theorie en alleen maar in college zalen zitten. Maar de kunstacademie vond ik weer niks voor mij. Dus toen ben ik bij CMD uitgekomen

Hoe kijk je nu tegen de opleiding aan?
Het bevalt me heel erg goed. En ik ben zeker niet van plan om te stoppen. Ik zie mezelf later echt hier non stop mee bezig zijn. Ik begin het ook steeds toffer te vinden, je leert steeds zoveel nieuwe dingen die je gelijk kan toepassen.

Hoe hoop je jezelf verder te gaan ontwikkelen in de komende jaren?
Ik wil me vooral gaan richten op het visuele design, Dit is het aspect van de opleiding wat me echt het meeste interesseert. FED vind ik ook leuk maar dat past minder bij me. Ik wil ook proberen in mijn vrije tijd meer tijd aan design te besteden.

Hoe kijk je er tegenaan om volgend jaar in de 3de stage te gaan lopen?
Ik vind t allemaal wel een beetje spannend. Je wordt toch opeens in het diepe gegooid en nu moet je echt bewijzen dat je in die twee jaar toch wel wat geleerd hebt. En die bedrijven verwachten dat ook wel van je.
Ik moet nog opzoek naar een stage plek maar ik hoop dat ik snel een bedrijf kan vinden met een stage waar al mijn kwaliteiten naar voren kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten